-<@ღ مریم پاییزی من ღ@>-

به اسمت می رسم،می لرزه قلبم، نمی دونی چه حالی داره بی تو

-<@ღ مریم پاییزی من ღ@>-

به اسمت می رسم،می لرزه قلبم، نمی دونی چه حالی داره بی تو

مناجات


من خراباتى و مستم به کجا آیم باز
رو بسوی کِه روم با کَِه بگردم دمساز
رقص وشادی بدلم مرد خدایا تو بگو
به چه ساز تو برقصم؟ چه بخوانم آواز؟؟!!
دست رو سوی تو کردم زغم ودرد ونیاز
پر و بالم تو شکستی ، بده بال پرواز
رو مگیر از منو تنها مگذارم در غم
چو توئی بر دل افسرده ی عاشق همراز
بار الهی ز کجا قصه کنم من آغاز
که دلم پرشده و... قصه دراز است دراز
خانه ویرانه ی عشق و دل من آواره
یاربا ! خانه ی دل را تو دگرباره بساز
دلم از درد و غم عشق به جان آمده باز
اشک غلطان بچکید از رخم و رفت به ناز
بغض غم بسته گلویم شده ام پر فریاد
یار رفته زبرم ! با که بگویم این راز؟؟!!
سوی این خسته نگاهی ز محبت انداز
که گرفتاری من نیست بجز شیب و فراز
همه دم باتو مناجات ودعا غرق به اشک
همه شب باتو به سجاده ی پرمهر نماز
ایزدا دست مرا گیر و رهان ازغم و درد
یار را سوی من آور عشق را جاوید ساز
 

سروده ی :۱۳۵۹فرزانه شیدا

شاعرم هنوز

عاشقان من داستان مجنون را از برم هنوز

چون خود همداستان او و عاشقم هنوز

همچو فرهاد شیدا و  سرگشته ام هنوز

در کندن این کوه فاصله استوارم هنوز

اگر به دیار بد عهدان می رود یارم هنوز

در پی اش بر اسب امید سوارم هنوز 

اگز دل من بشکسته از یار است هم هنوز

در شکسته های دل هم با یار شریکم هنوز

اگر در دام تاریک شب گرفتار است مه رویم هنوز

خورشید گرم عشق طلوع می کند هم هنوز

اگر عاشقی را هوس می کشد هم هنوز 

از صف مدعیان عشق جدا ایستاده ام هنوز

گرچه مست عطر شاخه های گل مریمم هنوز

ولی همنشین هنوزهای عشق توام مریمم هنوز

آری مریم من دل خسته هنوز هم شاعرم هنوز

چون تو را با دل گم کرده و پیدا نکرده ام هنوز

 

شاعر : هادی عابدین

گل سرخ

شاخه گل سرخم پژمرد

قلب عاشقم دیگر مرد

آنکه می پروردمش به رنج

تو نقشش را می زدی بر ترنج

آنکه می خواندیش تنها گنجم 

کنار آن شاخه گل مریم

آنکه بود نزدیک آن سرو صبر بلند

در ته دره ی سرخ قلبم

آنکه زیباتر از آن کس ندید

می تابید بر آن روزی آفتاب امید

ای عجب ای داد نیاوردیش به یاد

آری عشق را  می گویم

شاخه گل سرخم پژمرد

قلب عاشقم دیگر مرد 

 

شاعر : هادی عابدین

اگه تو مال من بودی

اگه تو مال من بودی ماه از چشات طلوع می کرد

پرستو از رو دست تو نغمه هاشو شروع می کرد

اگه تو مال من بودی کلاغ به خونش می رسید

مجنون به داد اون دل زرد و دیوونش می رسید

اگه تو مال من بودی همه خبردار می شدن

ترانه های عاشقی رو سرم آوار می شدن

اگه تو مال من بودی قدم رو پاییز میزدیم

پاییز می فهمید که ماها زبونشو خوب بلدیم

اگه تو مال من بودی انقد غریب نمی شدم

من چی می خواستم از خدا دیگه اگه پیشت بودم

اگه تو مال من بودی دور خوشی نرده نبود

دل من اون آواره ای که شبا می گرده نبود

اگه تو مال من بودی چشام به چشمات شک نداشت

تنگ بلور آرزوم مثل حالا ترک نداشت

اگه تو مال من بودی جهنمم بهشت می شد

قصه ی عشق ما دو تا ، عبرت سرنوشت می شد

اگه تو مال من بودی می بردمت یه جای دور

یه جا که تو دیده نشی نباشه حتی کمی نور

اگه تو مال من بودی ، می ذاشتمت روی چشام

بارون می خواستی می بارید ، ابر سفید گریه هام

اگه تو مال من بودی برگا تو پاییز نمی ریخت

شمعی که پروانه داره ، اشک غم انگیز نمی ریخت

اگه تو مال من بودی قفس دیگه اسیر نداشت

آدما دارا می شدن ، دنیا دیگه فقیر نداشت

اگه تو مال من بودی خیال نمی کنم باشی

پس می رم و می کشمت پیش خودم تو نقاشی

 

شاعر : مریم حیدر رادهasskissf.gif : 59 par 47 pixels.

صبورم هنوز

ز چشمت اگر چه که دورم هنوز

پر از اوج و عشق و غرورم هنوز

اگر غصه بارید از ماه و سال

به یاد گذشته صبورم هنوز

شکستند اگر قاب یاد مرا

دل شیشه دارم بلورم هنوز

سفر چاره ی دردهایم نشد

پر از فکر راه عبورم هنوز

ستاره شدن کار سختی نبود

گذشتم ولی غرق نورم هنوز

پر از خاطرات قشنگ توام

پر از یاد و شوق و مرورم هنوز

ترا گم نکردم خودت گم شدی

من شیفته با تو جورم هنوز

اگر جنگ با زندگی ساده نیست

در این عرصه مردی جسورم هنوز

اگر کوک ماهور با ما نساخت

پر از نغمه ی پاک و شورم هنوز

قبول است عمر خوشی ها کم است

ولی با توام پس صبورم هنوز

شاعر : مریم حیدر زاده

تقدیر

از آن می ترسیدم و آخر آن شد

تقدیر بر قلب عاشقم غالب شد

قدحی که از می عشق پر می کردم همی

آخر بشکست و همه می بر خاک شد

در شهر عشق دل حاکم است ولی

در عجبم یار با عقل هم داستان شد

یار ما با بد عهدی ایام همراه گشت

آن همه مهر و علاقه همه بر باد شد

عمر مجنون در فراق لیلی خزان گشت

آن مه شیرین لب همنشین خسرو و شاه شد

آری تقدیر منه سرگشته ی مجنون 

آخر غم عشق و دوری یار شد

شاعر : هادی عابدین

سکوت

دیگر برای زندگی دیر است، باور می کنی؟
این دل برای عاشقی پیر است، باور می کنی؟
شب گفته بودی عشق را در آسمان پیدا کنم...
چشم میان گریه زنجیر است، باور می کنی؟
حتی درون دفترم دیگر نمی جنبد کسی...
دل با سکوت خانه درگیر است، باور می کنی؟
دیگر نگو این خواب را در کوچه ها دزدیده ام!
خوابی دگر در حال تعبیر است، باور می کنی؟
***
اینجا غزل می ماند و صد دفتر و صد خاطره...
چشم از غزل های دگر سیر است، باور می کنی؟؟؟ 

شاعر : هادی زیلابی